Norsk Nettbutikk- Gratis frakt over 1000,-

Vilkår og betingelser

1. BESTILLING 

Når du har fullført bestillingen, vil en ordrebekreftelse bli sendt til din e-postadresse. I bekreftelsen finner du all informasjon om produkter, pris, fakturering- og leveringsadresse. Hvis det er en feil i ordrebekreftelsen, må du umiddelbart kontakte oss via e-post til [email protected]


2. PRISER OG BETALING
Alle prisene i nettbutikken er oppgitt i NOK og alle priser inkluderer 25% mva.

Vi tar forbehold om prisjusteringer forårsaket av prisjusteringer fra leverandør, trykkfeil i prislisten og unøyaktigheter i priser på grunn av feilinformasjon og forbeholder oss retten til å justere prisen.

Hos oss kan du betale både med Kort, Klarna eller Vipps. Raskt, trygt og enkelt.

Betingelser for betalingsutsettelse av faktura finner du i kassen.


3. FRAKT/LEVERANSE
Vi har fast frakt på 79,- og Gratis frakt over kr 1000,-

De fleste ordrer er på vei til deg innen 2-4 virkedager fra bestilling.

Sjekk alltid varene når du mottar dem. Dersom varene er skadet under transport skal dette meldes inn til utleveringsstedet samme dag som varen mottas. 

Pakker som mot formodning ikke hentes og dermed kommer i retur til oss vil bli trukket for kostnadene dette medfører (Inntil 500,-). Ønsker du at vi skal sende ut pakken igjen, kan gjør vi dette ved betaling av ny frakt og ekstrakostnader.


4. ANGRERETT
Du har alltid 14 dager angrerett når du handler hos oss! "Det er lov å ombestemme seg".

Angrefristen løper fra den dagen du mottar varen. Ta alltid vare på originalemballasjen til du har bestemt deg for å beholde produktet.

Hvis du vil angre kjøpet ditt benytt vedlagt angreskjema og send varen i retur til oss. Du er selv ansvarlig for fraktkostnaden, levering og tilstand av produktene ved retur, produktene bør derfor sendes godt pakket og i originalemballasje. Fra refusjonsbeløpet forbeholder vi oss retten til å trekke fra beløp tilsvarende verdireduksjonen sammenlignet med produktets opprinnelige verdi ved et brukt eller skadet produkt. 

Obs! Varer som er kundetilpasset eller spesialbestilt er ikke dekket av angreretten! Produkter som selges som «blind-box» kan kun returneres dersom de er uåpnet. 


5. REKLAMASJON

Vi inspiserer alle produkter før de sendes til deg. Skulle produktet fortsatt være skadet eller feilsendt når det ankommer, forplikter vi oss til å rette feilen kostnadsfritt. Dette betyr at du enten kan få varen reparert, byttet, pengene tilbake eller avslag i prisen, avhengig av den konkrete situasjon.

Vær vennlig å ta et bilde og send oss en mail, så hjelper vi deg!

Det skal reklameres innen rimelig tid etter at du har oppdaget mangelen ved varen, n
år du ønsker å reklamere på et produkt, kontakt oss alltid på mail og ikke send varene i retur før reklamasjonen er godkjent.
Vi refunderer rimeligste fraktomkostninger som du måtte ha i forbindelse med returneringen av varen, når reklamasjonen er berettiget.

Dersom det gjelder transportskade gjelder fristen i punkt 2. Skaden skal meldes inn samme dag som varene mottas.


6. PRODUKTINFORMASJON

Vi tar forbehold om eventuelle tastefeil på denne nettsiden og sluttsalg av produkter. Vi garanterer ikke at bildene gjengir det eksakte utseendet til produktene da det kan oppstå en viss fargeforskjell avhengig av skjermen, bildekvaliteten og oppløsningen. Vi prøver alltid vårt beste for å eksponere produktene så korrekt som mulig.


7. INFORMASJON OM COOKIE

I henhold til lov om elektronisk informasjon skal besøkende på en nettside for personvernformål informeres om at COOKIE brukes. Informasjonen i COOKIE kan brukes til å spore en brukers surfing. En COOKIE er en liten tekstfil som nettstedet du besøker ber om å bli lagret på datamaskinen din for å gi tilgang til ulike funksjoner. Det er mulig å stille inn nettleseren din slik at den automatisk nekter COOKIE. Mer informasjon finnes på Post- og teletilsynets nettsider.


8. PERSONLIG INFORMASJON

Ved å handle hos Lykkedesign godtar du våre kjøpsvilkår og vår behandling av dine personopplysninger. Vi beskytter personvernet ditt og samler ikke inn mer informasjon enn nødvendig for å behandle bestillingen din. Vi selger eller videreformidler aldri dataene dine til tredjeparter uten juridisk grunnlag.
Lykkedesign er behandlingsansvarlig for personopplysninger som du har gitt oss som kunde. Dine personopplysninger behandles av oss for å kunne håndtere din bestilling og i de tilfellene du har etterspurt nyhetsbrev eller kampanjetilbud – for å kunne tilpasse markedsføringen til dine individuelle behov. Informasjonen nedenfor er et sammendrag av hvordan vi lagrer og behandler dataene dine i henhold til den generelle databeskyttelsesforordningen (GDPR).

8.1 Hva er personopplysninger?
Personopplysninger er all informasjon som direkte eller indirekte kan tilskrives en fysisk person.

8.2 Hvilke data lagrer vi?
For å håndtere din bestilling og svare på spørsmål knyttet til din bestilling (kundeservice), lagrer vi ditt for- og etternavn, adresse, telefonnummer, e-postadresse, IP-adresse og kjøpshistorikk.
Dine data lagres så lenge vi har et rettslig grunnlag for å behandle dine data, for eksempel for å oppfylle avtalen mellom oss eller for å overholde en rettslig forpliktelse etter for eksempel regnskapsloven.

8.3 Rettsgrunnlag
I forbindelse med et kjøp behandles dine personopplysninger for å fullføre avtalen med deg.
Markedsføring, kampanjer og lignende utsendelser skjer med ditt samtykke.

8.4 Hvilken informasjon deles og til hvilket formål?
8.4.1 Betalingsleverandør
Ved kjøp deles informasjon med vår betalingsleverandør. Det som lagres er fornavn, etternavn, adresse, e-postadresse og telefonnummer. Velger du å betale med faktura, lagres også personnummeret hos betalingsleverandøren. Informasjonen lagres for å kunne gjennomføre kjøpet og for å beskytte partene mot svindel.
Betalingsleverandørene (betalingstjenestene) vi bruker er: Nets og Stripe.

8.4.2 Rederi
For å kunne levere bestillingene dine og fullføre kontrakten vår, må vi dele spesifikk informasjon med fraktselskapet. Det som deles med rederiet er fornavn, etternavn og adresseinformasjon for levering. E-postadresse og/eller mobilnummer kan også deles med rederiet for varsling.
Fraktselskapene vi samarbeider med er: Posten.
8.4.3 Nyhetsbrev
Hvis du har valgt å abonnere på vårt nyhetsbrev, vil ditt fornavn, etternavn og e-postadresse bli delt med vår nyhetsbrevleverandør. Dette for å kunne holde deg oppdatert med informasjon og tilbud for markedsføringsformål.
Vi bruker til å sende nyhetsbrev.

8.5 Retten til innsyn
Du har rett til å motta utdrag fra all informasjon vi har om deg. Utdrag leveres elektronisk i et lesbart format.

8.6 Rett til retting
Du har rett til å be oss om å oppdatere uriktige opplysninger eller supplere informasjon som er ufullstendig.

8.7 Retten til å bli glemt
Du kan når som helst be om at opplysningene om deg slettes. Det er få unntak fra retten til sletting, som om den skal beholdes fordi vi skal oppfylle en rettslig forpliktelse (for eksempel etter regnskapsloven).

8.8 Ansvarlig for databeskyttelse
Lykkedesign er ansvarlig for lagring og behandling av personopplysninger i nettbutikken og sørger for at reglene følges.

8.9 Hvordan vi beskytter dine personopplysninger
Vi bruker industristandarder som SSL/TLS og enveis hash-algoritmer for å lagre, behandle og kommunisere sensitiv informasjon som personopplysninger og passord på en sikker måte.
Vi bruker en svensk plattform, Quickbutik, som drives av Quickbutik AB med base i Helsingborg.


9.ENDRINGER I DE GENERELLE VILKÅR
Vi forbeholder oss retten til å gjøre endringer i vilkårene og betingelsene når som helst. Endringer i vilkårene vil bli lagt ut online på nettsiden. De endrede vilkårene anses som akseptert i forbindelse med bestillinger eller besøk på nettstedet.


10. KUNDESERVICE
Kontakt oss via kontaktskjema eller e-post: [email protected]

Postadresse: Lykkedesign, Vesterålsveien 528, 8416 Sortland